Tipy pre zdravé srdce

Vášmu srdcu môže pomôcť aj pár maličkostí, ktoré môžete zmeniť hneď a z ktorých si môžete jednoducho urobiť súčasť vášho každodenného života.

VYSTÚPTE O ZASTÁVKU SKÔR

Ideálne je prejsť 10 000 krokov denne. Lenže aj menší počet môže znamenať veľký krok pre vaše srdce.

JEDZTE Z MENŠÍCH TANIEROV,

jedzte pestro a vyvážene

Na menšie taniere sa zmestí menej, ale vy budete mať napriek tomu pocit, že ste jedli dosť.

VYMEŇTE VÝŤAH ZA SCHODY

Chôdzou alebo behom po schodoch posilníte svoje srdce a navyše spálite až 11 kalórií na jedno poschodie.

RYBA DVAKRÁT TÝŽDENNE

Ryby sú zdrojom omega 3 mastných kyselín, teda dobrých tukov. Doprajte si ich v rôznej podobe: nielen steak z lososa, ale aj čerstvého pstruha, tuniaka z konzervy alebo zavináča.

MÄSO ÁNO, ALE CHUDÉ

Mäso, najmä červené, je výborným zdrojom železa, často však aj tuku. Vyberajte si chudé druhy mäsa, prípadne mäso pred úpravou zbavte viditeľného tuku.

PEČIVO ALEBO CESTOVINY SI VOĽTE RADŠEJ CELOZRNNÉ

Obsahujú totiž kvalitné komplexné sacharidy s vyšším podielom vlákniny. Tie sú hlavným palivom vášho organizmu. Jednoduchým cukrom sa vyhýbajte.

PO VEČERI
ZDRAVOTNÁ PRECHÁDZKA

Keď nemáte cez deň čas, prejdite sa po večeri. Stačí kúsok, za polhodinky zvládnete prechádzkovým tempom asi 2 kilometre. A budete mať ľahší žalúdok!

NAHRADZUJTE ŽIVOČÍŠNE TUKY RASTLINNÝMI

Okrem rybieho tuku obmedzujte všetky ostatné zdroje živočíšnych tukov. Používajte radšej rastlinné oleje, najlepšie repkový, slnečnicový alebo olivový, a kvalitné margaríny z nich vyrobené.

TRÉNUJTE SVOJE SRDCE

Srdce bude odolnejšie, keď ho občas poriadne zapriahnete. Stačí dva- až trikrát týždenne intenzívnym pohybom.

STRÁŽTE SI TEP

Príliš intenzívnym pohybom môžete svojmu srdcu, naopak, uškodiť. Strážte si frekvenciu svojho tepu pomocou sporttestera.