o značke flora
Už viac ako 50 rokov sa Flora v súlade s mottom „Dodať vitalitu do života ľudí“ pohybuje na špičke vývoja margarínov/rastlinných tukových nátierok a prispôsobuje sa najnovším odporúčaniam a výskumom v oblasti výživy.
História značky Flora (Becel)
Počiatky margarínov/rastlinných tukových nátierok pripravených podľa odborníkov na výživu siahajú do šesťdesiatych rokov minulého storočia. V roku 1960 bol na trh uvedený margarín s názvom Becel ako reakcia na požiadavku holandskej lekárskej komunity na zavedenie margarínu, ktorý by mal priaznivé účinky na srdce. Názov výrobku nebol vybraný náhodne. Skrýva sa v ňom skratka Blood Cholesterol Lowering (Znižovanie cholesterolu v krvi). Margarín spočiatku predávali len v lekárňach. Tomu zodpovedalo z dnešného pohľadu trochu netypické až staromódne balenie. V bežných obchodoch ho bolo dostať až o dva roky neskôr.
Becel za hranice Európy
V roku 1978 prekračuje Becel hranice Európy a stáva sa prvým margarínom na kanadskom trhu, ktorý neobsahuje čiastočne hydrogenované (stužené) tuky. Značka Becel však nie je uvedená na všetkých trhoch. Napríklad v Spojených štátoch sa výrobky rovnakého alebo veľmi podobného zloženia predávajú pod značkou Promise.
odobne, ako vedľa seba existujú v susedných štátoch (Kanada a USA) dve značky pre výrobky rovnakého zloženia, je to aj v Európe. V Nemecku, Rakúsku a v Holandsku sa predáva Becel, v Česku, na Slovensku, v Poľsku a v Maďarsku zase Flora.
Flora na Slovensku
Na Slovensko pricestovala značka Flora v roku 1995. Výrobu spustili v Povltavských tukových závodoch v Nelahozevsi. Príchod výrobku Flora na slovenský trh znamenal skutočnú revolúciu v použitých výrobných technológiách. Bol to výrobok, ktorý nastolil nový trend pre celú kategóriu margarínov/rastlinných tukových nátierok – nepoužívanie čiastočne hydrogenovaných (stužených) tukov vo výrobe. Podobne ako Becel v Holandsku v šesťdesiatych rokoch vyzerala aj pôvodná Flora z hľadiska dizajnu inak než tá súčasná. Možno si ešte niekto spomenie na bielu škatuľku, ktorá je z dnešného pohľadu tiež trochu staromódna.
Onedlho nasledovali aj ďalšie produkty vyrábané bez použitia čiastočne hydrogenovaných (stužených) tukov a spoločnosť Unilever bola skutočným priekopníkom v zavádzaní nových výrobných technológií v celom tukovom priemysle naprieč jednotlivými výrobnými podnikmi. Absolútna väčšina margarínov/rastlinných tukových nátierok na slovenskom trhu neobsahuje čiastočne hydrogenované (stužené) tuky a obsah transmastných kyselín v rastlinných tukových nátierkach je nižší ako v masle.
Značka Flora však nie je charakteristická len tým, že od začiatku neobsahuje čiastočne hydrogenované (stužené) tuky. Oproti iným výrobkom na trhu má aj ďalšie výhody. Flora vždy mala vysoký obsah polynenasýtených mastných kyselín. Značka priebežne sleduje moderné poznatky a súvisiace trendy vo výžive. V priebehu rokov sa vo výrobku zvyšoval podiel omega 3 polynenasýtených mastných kyselín, ktoré bežná populácia konzumuje v malej miere. Dnešná receptúra ponúka vyvážené zloženie omega 6 a omega 3 mastných kyselín.
Všetky výrobky Flora sú upravované podľa najnovších vedeckých poznatkov. Zásluhou obsahu omega 3 (kyselina alfa-linolénová) a omega 6 (kyselina linolová) mastných kyselín pomáhajú udržiavať normálnu hladinu cholesterolu v krvi. Priaznivý účinok dosiahnete pri dennom príjme 2 g kyseliny alfa-linolénovej a 10 g kyseliny linolovej. Obvyklá denná konzumácia 20 g rastlinnej tukovej nátierky Flora prispieva významnou mierou k tomuto odporúčaniu. Je potom oveľa jednoduchšie doplniť chýbajúce denné množstvo týchto prospešných mastných kyselín z iných zdrojov potravín v duchu zásad pestrej vyváženej stravy a zdravého životného štýlu. Ak sa výrobky Flora konzumujú namiesto živočíšnych tukov, potom vďaka nahradeniu nasýtených mastných kyselín znižujú hladinu cholesterolu v krvi.